NEWS
POSITIEVE IMPACT: THE TIME IS NOW | NIEUWSBRIEF BLYDE
Hi! We hopen dat het goed met je gaat, jij en naasten gezond zijn en het je lukt om de stemming erin te houden ondanks de uitdagingen. Vanuit Amsterdam en Antwerpen strooien we vandaag graag wat positiviteit in je inbox. Want juist in deze uitdagende tijden geloven we...
PR-BUREAU BLYDE EN VERZEKERAAR LEMONADE SLAAN HANDEN INEEN
Amsterdam, 22 april 2020 - Members van de internationale B Corp beweging zetten hun business niet alleen in voor winst, maar ook voor positieve impact. Ze weten elkaar wereldwijd te vinden. Zo benaderde het van origine Amerikaanse verzekeringsbedrijf Lemonade...
CORONA ALS KANTELPUNT: LOKAAL ETEN NEEMT VLUCHT
In deze uitzonderlijke tijden, zien we naast moeilijkheden, ook talloze lichtpuntjes. Organisaties die zich onvermoeid inzetten in de strijd tegen het virus en geweldige initiatieven die hulp bieden aan degene die het nu wat minder hebben. Bij Blyde steunen we maar...
UPDATE BLYDE BENELUX X HAPPY CARAVAN
Onzekere tijden, ook in Griekenland Begin dit jaar kondigde Blyde Benelux aan partner van Happy Caravan te worden. Deze stichting biedt onderwijs aan kinderen in vluchtelingenkampen in Griekenland. Door naar school te gaan krijgen deze kinderen - ondanks de...
LET’S USE BUSINESS AS A FORCE FOR GOOD
Te midden van deze coronastorm lukt het je hopelijk om, ondanks de vele uitdagingen, goed voor jezelf en anderen te zorgen en de stemming erin te houden. Ja, het zijn extreem uitdagende tijden. Maar als je ons diep in ons groene hart kijkt, zien we – naast de talloze...
EEN MOMENTJE VAN BEZINNING, WANT DAAR ZITTEN WE DAN
We bevinden ons in een moeilijke situatie. Of zoals onze collega Nikki het in haar blog noemt: een Hollywood script met apocalyptische inslag. Deze periode brengt ons onrust en rusteloosheid. Het zette ons aan het denken. Waren wij niet de generatie voor wie alles...
BLYDE BENELUX SUPPORTS HAPPY CARAVAN
Geldinzameling voor structureel onderwijs in Griekse vluchtelingenkampen Business as a force for good Bij Blyde Benelux worden we blij van mensen die vastberaden zijn een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Als duurzaam pr-bureau werken we voor duurzame merken...
EVEN VOORSTELLEN: ONZE NIEUWE STAGIAIRE LINDA
Dit is Linda Houwers (26), Blyde’s nieuwste aanwinst. Begin deze maand is ze met een goede dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid begonnen aan een 6 maanden durend stage. Benieuwd naar wie ze is? Leer Linda beter kennen in 5 vragen: Je stage bij Blyde is pas van start...
CIRCULARITEIT BIJ CIRCL: DE TOEKOMST VAN DE MARKETEER
Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Afgelopen week was het de week van de circulariteit. Koplopers op dit gebied organiseerden verschillende events en workshops om andere professionals mee te nemen in de circulaire economie. Zo ook...
PR TRAINEE GEZOCHT @ BLYDE AMSTERDAM
PR trainee gezocht (minimale duur: vier maanden) | Dit wil je! Wat vertel je aan je vrienden? Wat ga je doen? Laten we beginnen met wat je niet gaat doen. Je gaat niet in een hoekje zitten waar je zelf klussen moet verzinnen om je dag door te komen. Bij Blyde ben...
CHANGE YOUR STATE OF MIND: VIER LESSEN VAN POWERVROUWEN
Terugblik op TEDxAmsterdamWomen 2019 Vorige week vond in het Koninklijk Instituut voor de Tropen de jubileumeditie van het jaarlijkse TEDxAmsterdamWomen evenement plaats, en team Blyde was aanwezig! Dit jaar mocht Blyde samen met Nomads als communicatiepartners...
MEET NEWBEE MO; ONZE NIEUWSTE TRAINEE
Mohamad volgt een traineeship bij Blyde Benelux. Mohamad is bij ons terecht gekomen via NewBees, een organisatie die nieuwkomers voorbereidt op een baan – lees: op een plek in onze samenleving. NewBees matcht nieuwkomers, vluchtelingen, met traineeships bij...
BLYDE TIPT: VIJF MUST-SEES TIJDENS DE IDFA
Vandaag is de aftrap van de International Documentary Festival Amsterdam, in de volksmond ook wel: IDFA. Tijdens dit festival (20 nov - 1 dec) staat Amsterdam in het teken van de nationale en internationale parels uit de documentairewereld, waarin allerlei...
EVEN VOORSTELLEN: ONZE NIEUWE STAGIAIRE ZOË
Dit is Zoë Damen (20), onze nieuwe stagiaire sinds begin vorige maand. Ze draait vol enthousiasme mee in het team, en zet zich tegelijk in voor haar innovatie opdracht. Benieuwd naar wie ze is? Leer Zoë beter kennen in 5 vragen: Je bent een Bredase, studeert in Den...
TERUGBLIK OP HET NATIONAAL SUSTAINABILITY CONGRES 2019
Afgelopen week waren de oude veehallen in Den Bosch voor één dag het epicentrum van duurzaam ondernemen. Tijdens het Nationaal Sustainability Congres deelden ondernemers uit verschillende sectoren hun visie op het bereiken van diverse Sustainable Development Goals...
GET TO KNOW JUDITH: VIJF VRAGEN AAN ONZE NIEUWE STAGIAIRE
Dit is Judith van Harten (23), onze nieuwe collega die voor 6 maanden bij ons komt stagelopen. Vorige maand gestart in volle drukte, en nu al helemaal part of the team. Benieuwd naar wie zij is? Leer Judith beter kennen in vijf vragen: Je hebt een bachelor gedaan en...
DUTCH DESIGN WEEK 2019 – BLYDE’S FAVORIETEN
Afgelopen maand vond in innovatiestad Eindhoven voor de zeventiende keer de Dutch Design Week plaats. Pr-bureau Blyde Benelux was erbij en ging (op elektrische scooters) op zoek naar de fine fleur van de designwereld en...
WAAROM HET KAPITALISME NODIG TOE IS AAN EEN RESET
Zes inzichten die we meenemen van de B Corp Summit in Amsterdam In een week die grotendeels draait om de VN-klimaattop in New York en waarin werkelijk nie-mand om Greta Thunberg heen kan, vormde Amsterdam héél even het epicentrum van duurzaam en sociaal ondernemen met...
MEET THE B CORP: PR BUREAU BLYDE BENELUX
B Lab EU: Hi! Tell us briefly who you are and what your company does.Blyde: Blyde is a Benelux PR-agency for sustainable brands and social enterprises. By creating and sharing meaningful stories we inspire consumers to make a positive change. We help...
VAN NEGATIEVE IMPACT REDUCEREN NAAR POSITIEVE IMPACT CREËREN
Bij Blyde zijn we dagelijks bezig met onze missie: “creating a positive footprint worldwide”. We zijn van mening dat ‘succes’ moet worden geherdefinieerd in het bedrijfsleven. Maatschappelijke waarde als graadmeter van succes zou de norm moeten zijn, in plaats van...