IMPACT

PR-Campagnes met een missie

Een PR-bureau runnen en tegelijkertijd positieve impact hebben op de wereld? We beweren niet dat het altijd even makkelijk is, maar wij bewijzen wél dat het kan. Ons team van frisse denkers bestaat uit gepassioneerde communicatie- en PR-experten die samenwerken met pioniers die aantoonbaar bijdragen aan onze missie.

Blyde Benelux is een PR-agency gericht op duurzame vraagstukken. Voor mensen, merken en organisaties die de wereld motiveren om positieve verandering door te voeren. In overleg gaan we op zoek naar de positieve impact van een organisatie. Dat vertalen we naar creatieve concepten, PR-campagnes en waardevolle content. Let’s go!

DE SDG’s STAAN CENTRAAL

In alle campagnes van Blyde Benelux vormen één of meerdere ‘Sustainable Development Goals’, kortweg SDG’s, een belangrijke leidraad. In 2015 ondertekenden de 193 wereldleiders van de Verenigde Naties een document waarin die SDG’s werden opgenomen. De in totaal zeventien SDG’s vormen de to-do lijst voor de wereld. Het doel? Een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030. In samenwerking met impactvolle merken en sociale ondernemingen zetten we ons in om – met de juiste communicatie en PR-aanpak – meer te bereiken dan enkel en alleen aandacht te genereren. We gaan voor een systematische gedragsverandering die bijdraagt aan een betere wereld. 

Samen met onze klanten dragen we met Blyde Benelux bij aan doelen als goede gezondheid en welzijn (SDG 3), kwaliteitsonderwijs (SDG 4), gendergelijkheid (SDG 5), eerlijk werk en economische groei (SDG 8), industrie, innovatie en infrastructuur (SDG 9), duurzame steden en gemeenschappen (SDG 11), verantwoorde consumptie en productie (SDG 12) en we gaan op grote schaal partnerships aan om deze doelstellingen te bereiken (SDG 17).

Zo maken we impact

Al zeven jaar lang zetten we onze business in als een force for good. Wat dat concreet inhoudt? Zie hier een greep uit ons impact report: 

  • Maar liefst 100% van ons portfolio draagt bij aan onze missie om een positieve voetafdruk achter te laten. Wereldwijd.
  • Impact strategies, campaigning for change, educating the better choices – hello pr and impact content, stakeholder engagement op sustainable strategies. 
  • We doneren zowel in cash als in kind. Dat toen we trouwens élk jaar.
  • We hebben een eigen stichting: bBlyde Foundation. Daarmee dragen we direct bij aan positieve impact.
  • We zijn als bedrijf netto positief. Dat wil zeggen dat we al onze uitstoot compenseren. Zowel zakelijk als privé.
  • We werken actief mee aan impactprojecten om het verschil te maken. Een voorbeeld daarvan is ‘Let’s Play Equal’, een bordspel dat is ontworpen om meer diversiteit, inclusie en gelijkheid op de werkvloer te stimuleren. 
  • Het welzijn van het team en onze community staat vooraan: we streven naar een werkgeluk van 8+.  
  • We zijn activistisch en zijn niet bang onze stem te gebruiken richting de overheid, bijvoorbeeld in samenwerking met milieudefensie.  
  • Diversiteit en gelijkheid staat centraal: we hebben niet voor niets een code of ethics en een code of collab
  • Blyde Benelux heeft al zeven jaar lang geen commerciële groeiambitie. We hebben een constante winst target van 150.000 euro bruto en focussen enkel op een groei op positieve impact.

       Blyde pr-bureau Antwerpen

      01.

      Impactstrategie en impactsessies,

      Zelfkennis is key. Hoe vergroot je de maatschappelijke impact van jouw onderneming? Waar sta je en wat zijn de ambities?

      02.

      Duurzaamheidscommunicatie,

      Needs: een kernboodschap, verhaallijnen én bewijsmateriaal om zo transparantie te bieden over de road to sustainability.

      03.

      Impact- en sustainabilityreport,

      De impact van jouw onderneming in kaart.
      Content, copywriting & design.

      04.

      content creatie,

      van blogpost tot vlog of podcast.

      05.

      CORPORATE PR en COMMunicatie,

      van personal branding tot ondersteuning bij persvoorlichting.

      06.

      Marketing pr en communicatie,

      van creatief en impactvol concept tot effectieve uitvoering.

      07.

      thought leadership en opinie,

      een inhoudelijk en actueel geluid met bereik.

      08.

      Merk- en productintroducties

      een positieve eerste indruk.

      09.

      ambassadeur en influencerprogramma’s

      een stevig ecosysteem: gedeelde waarden, groter bereik.