BELIEFS

Blyde Benelux, creating a positive footprint worldwide

Wij zijn Blyde Benelux, het eerste pr-bureau in de Benelux met een B Corp certificering. Een duurzaam pr-bureau voor sustainable brands en social enterprises. Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we aan onze missie ‘creating a positive footprint worldwide’. Om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen, bundelen we onze krachten met pionierende impactvolle merken en social enterprises. Noem ons happy warriors met een businessplan werkend vanuit de kernwaarden humor, ambitie, team, optimisme en resultaat.

Het kan sneller, beter, ambitieuzer

Tuurlijk. We hebben een gezonde vliegschaamte ontwikkeld, zijn begaan met het welzijn van mensen die het om talloze redenen moeilijk hebben en een garderobe kan tegelijk verantwoord én knap zijn. Duurzaam en sociaal ondernemen en consumeren staat torenhoog op de agenda. Toch moet de transitie naar een eerlijk systeem sneller, beter en ambitieuzer. Jelmer Mommers van de Nederlandse nieuwssite De Correspondent stelt in zijn boek over klimaatverandering de terechte vraag “hoe gaan we dit uitleggen?” En precies daar zit een deel van de crux: om mensen mee te krijgen en gedragsverandering teweeg te brengen is behoefte aan context, kennis en verhalen.

Toekomstbestendige route naar succes

Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we samen met sustainable brands en social enterprises die op efficiënte wijze de Nederlandse, Belgische en/of Benelux-markt willen bedienen vanuit één bureau.

Blyde Benelux creëert een podium voor merken en mensen met als doel de transitie naar een positive footprint worldwide te versnellen. Met een flinke portie daadkracht laten wij zien dat het anders moet en kan. Duurzame en sociale ambities zijn leidend in al onze pr-strategieën en concepten; we helpen bedrijven te focussen op hetgeen er écht toe doet. De SDG’s (Sustainable Development Goals) vormen hierin altijd een belangrijke pijler. Door de SDG’s als uitgangspunt te nemen, helpen we organisaties een positieve impact te hebben op de maatschappij.