BELIEFS

Blyde Benelux, creating a positive footprint worldwide

Joehoe. Wij zijn Blyde Benelux. Een PR-bureau dat focust op duurzame merken en ondernemingen en organisaties met een sociale en maatschappelijke missie. We zijn het eerste (dat lees je goed) PR-agency in België en Nederland met een B Corp certificering en met Mother Nature als onze CEO. Vanuit onze hoofdkantoren in Amsterdam en Antwerpen streven we om wereldwijd een positieve voetafdruk achter te laten. Om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen, bundelen we onze krachten met baanbrekende impactvolle merken en social enterprises. Noem ons gerust happy warriors met een businessplan. Onze kernwaarden? Be the change, be positive, be critical, be collaborative and be outspoken.

Het kan sneller, beter, ambitieuzer

Ja. We hebben intussen een gezonde vliegschaamte ontwikkeld. We zijn begaan met het welzijn van mensen die het om verschillende redenen moeilijk hebben. Wat in onze kledingkast hangt, is tegelijk verantwoord én leuk. En duurzaam en sociaal ondernemen en consumeren staat inmiddels torenhoog op de agenda. En toch. Het IPPC-rapport (Intergovernmental Panel on Climate Change) van de Verenigde Naties maakt pijnlijk duidelijk dat de overgang naar een eerlijk systeem sneller, beter en ambitieuzer moet. De aarde warmt té snel op, we consumeren met z’n allen te veel, de CO2-uitstoot gaat door het dak en de ongelijkheid groeit in een snel tempo. 

De boodschap is duidelijk: dit is dé eeuw van het geweten. De Nederlandse zakenman en bekend auteur Paul Polman benadrukt in zijn laatste boek ‘Net Positive’ de noodzaak van ingrijpende systeemveranderingen in het bedrijfsleven. En onderzoeker en klimaatcorrespondent Jelmer Mommers stelt in zijn boek over klimaatverandering de terechte vraag: “hoe gaan we dit uitleggen?”. Ziedaar een deel van het probleem en meteen ook de oplossing. Want om mensen mee te krijgen en gedragsverandering teweeg te brengen, is er nood aan context, kennis en verhalen. Insert: Blyde Benelux.

Toekomstbestendige route naar succes

Vanuit onze hoofdkantoren in Amsterdam en Antwerpen werken we samen met sustainable brands en social enterprises die op een efficiënte manier de Nederlandse, Belgische en/of Benelux-markt willen bereiken vanuit één agency. 

Blyde Benelux creëert een podium voor merken, organisaties en mensen met als doel de transitie naar een wereldwijde positieve voetafdruk te versnellen. Met een grote portie vastberadenheid laten wij zien dat het anders moet én kan. 

Duurzame en sociale ambities zijn leidend in al onze PR-strategieën en concepten: we helpen bedrijven te focussen op dat wat er écht toe doet. De Sustainable Development Goals, kortweg SDG’s, zijn hierin een belangrijke pijler. De watte? In 2015 ondertekenden de 193 wereldleiders van de Verenigde Naties een document waarin zeventien SDG’s werden opgenomen. Oftewel: een to-do lijst voor de wereld. Het doel? Een duurzame, eerlijke en rechtvaardige wereld in 2030. Bij Blyde ontwierpen we een eigen SDG-tool die het vertrekpunt is van al onze campagnes. Door de SDG’s als uitgangspunt te nemen, stimuleren we organisaties om merkoverstijgend te denken en zo hun positieve impact op de maatschappij te vergroten.

Onze belofte? Wij gebruiken ‘business as a force for good’.  Dat gaat veel verder dan het verminderen van negatieve impact. Want geef toe, ‘minder slecht’ is nog steeds niet genoeg. Het enige antwoord voor toekomstbestendige bedrijven is om netto positief en herstellend te zijn. Om zo terug te geven in plaats van te nemen.