Hi!
 
Wij hopen dat alles goed met je gaat en een heerlijk zonovergoten weekend achter de rug hebt! In deze nieuwsbrief geven we je graag een kijkje achter de schermen bij al het moois waar we bij Blyde aan werken. Vandaag lanceren we met trots onze duurzame limited edition mondkapjeslijn, gemaakt van reststoffen en geproduceerd door Makers Unite in de Amsterdamse Bijlmerbajes. Met deze zomerse temperaturen zijn de nieuwe plantbased ijsjes van Abbot Kinney’s heel welkom en met de ‘thuiswerkbox’ van Intratuin creeer je in één klap een groene werkplek. En vergeet je niet even een kijkje te nemen op onze nieuwe website? 

Mooie week gewenst en voor nu veel leesplezier!

MONDKAPJES MET EEN BOODSCHAP | Grote mond, groen hart

Het coronavirus heeft ons dagelijks leven de afgelopen tijd drastisch veranderd en vanaf deze week is het zelfs verplicht om in het openbaar vervoer een mondkapje te dragen. De populaire wegwerp varianten zorgen voor onnodig veel waste, met verstopte riolen als gevolg. Hoog tijd voor duurzame, herbruikbare exemplaren waar je wél blij van wordt! Op de limited edition mondkapjeslijn die wij vandaag lanceren staan boodschappen geprint die passen bij onze missie ‘creating a positive footprint worldwide’. Ware conversation starters met een knipoog die je laten nadenken over hoe je, juist in deze tijd, met je euro kunt stemmen. Put your money where your mouth is en maak duurzame en verantwoorde keuzes, zonder in te leveren op stijl of kwaliteit. Weet je niet hoe? Zie de tips & tricks onder aan deze nieuwsbrief.

De mondkapjes, voor mensen met een grote mond en een groen hart, worden lokaal geproduceerd door nieuwkomers die werken bij Makers Unite, onder andere bekend van de lifestyle collectie die ze lanceerden samen met Ben & Jerry’s. Bestel jouw exemplaar voor €10,79 incl. BTW (excl. verzendkosten) via positivefootprint@blyde.nl. Aan de stoffen mondkapjes wordt geen geld verdiend en de verzending in Nederland en België gebeurt klimaatneutraal in een biologisch afbreekbare verpakking. #positivefootprint

STAYCATION | Jouw ‘ticket to the tropics’ met plantaardig ijs!

Deze zomer wordt er één om nooit te vergeten, want dit wordt het jaar van de staycation! Wat dat betreft boeken we massaal klimaatwinst omdat er nauwelijks gevlogen wordt. Hallo, schonere lucht en minder CO2-uitstoot! Hoe je thuis een ultieme tropische sfeer creëert, tegelijkertijd je footprint verkleint én optimaal kunt genieten? Kies voor plantaardige alternatieven voor zuivel en maak er een guilt-free zomer van! Onze klant Abbot Kinney’s lanceerde twee overheerlijke nieuwe plantaardige ijsjes: de Coco Frostick Double Cacoa en Coco Frost Mango. Zin en tijd om uit te pakken met een plantaardige ijscoupe? Probeer dan eens de heerlijke Tropische Mango Coupe met kokosroom en pistache crunch. Je vindt het recept hier! 

Benieuwd naar het verhaal achter Abbot Kinney’s? Lees alles over deze plantbased pioniers in dit recente artikel in Trouw.

OPPERSTE CONCENTRATIE | Groene thuiswerkplek
 
Thuiswerken is here to stay, ook na corona. Ruim een kwart van de mensen die tijdens de coronacrisis is gaan thuiswerken, verwacht dat in de toekomst te blijven doen. Uit onderzoek blijkt dat groen in je home office kan helpen bij het creëren van een efficiënte werkplek omdat je er productiever van wordt. Om te zorgen dat het je studeerkamer, eethoek of serre aan niets ontbreekt, introduceert Intratuin ‘Het Groene Werken’ met de ‘thuiswerkbox’. Planten stimuleren je creativiteit en dragen bij aan het concentratievermogen. Geef ze een mooi plekje, geniet van het uitzicht en dan snel – hophop – aan het werk!
 
Ben je ook toe aan meer concentratie? Vanaf deze week kun je de thuiswerkbox met vier planten online bestellen voor  €24,99.  

3X STEM MET JE EURO VOOR EEN BETERE WERELD

Stemmen met je euro, wat betekent dat precies? Met jouw aankopen bepaal jij hoe groen én sociaal de wereld er, tijdens en na deze crisis, uitziet. Where to start? We zetten een aantal leuke en inspirerende tips op een rijtje:

1. FOOD | Ga voor lokale smaakmakers

Het is tijd om nu én na de coronacrisis zo vaak mogelijk te kiezen voor lokale voedselproducenten. Support Your Locals, een initiatief gestart tijdens de coronacrisis, roept Nederland op om lokale producenten in de armen te sluiten en samen korte ketens op te bouwen. Als we allemaal zoveel mogelijk rechtstreeks bij de lokale ondernemer onze boodschappen doen worden we daar allemaal beter van. Je bent zeker van de beste kwaliteit, weet waar je producten vandaag komen en het scheelt honderden afgelegde voedselkilometers! Je vindt alle initiatieven op deze website.

2. MODE | Choose well, buy less

Wist je dit? Maar liefst 70% van de Nederlanders heeft ongedragen kleding in de kast hangen. Kijk eens met andere ogen naar je kledingkast en vind nieuwe parels die al tijden liggen te verstoffen. Als consument kunnen we ons verbruik drastisch minimaliseren door onze kleding te recyclen, te delen en te lenen in plaats van elke week voor een paar euro een nieuw shirt te kopen. Denk bij je volgende aankoop eens na hoe vaak je het denkt te gaan dragen. Is het minder dan 30 keer? Dan kan je dat leuke broekpak het beste weer terughangen. Duurzame kledingmerken zoals Kings of IndigoPeople Treestudio JUXSwedish StockingsVeja en Matt & Natt zijn online te koop en vind je bij winkels zoals Geitenwollenwinkel (Amsterdam), Studio JUX & co. (Amsterdam), Verse (Amsterdam), Sus & So (Hilversum) en Nukuhiva (Utrecht).
 

3. BRANDS | Kies voor producten en diensten van B Corps 
B Corp is hét keurmerk voor ondernemers die naast winst en aandeelhouders ook mens, milieu en maatschappij als uitgangspunt nemen. Dan weet je zeker dat je goed zit. Bovendien zijn het stuk voor stuk prachtige bedrijven. Onder de B Corp community in Nederland en België vallen onder andere: Yoni, Fairphone, Tony’s Chocolonely, The plastic whale