Amsterdam, 20 februari 2024 | Blyde Benelux, het B Corp gecertificeerde campagne- en pr-bureau dat gedreven wordt door missie en impact, verwelkomt twee nieuwe gezichten: Sijtie Rensen (27) en Florien Brouwer (28). De jonge talenten hebben achtergronden in antropologie, sustainable development en marketing. Ze sluiten daarmee perfect aan bij de missie van Blyde Benelux om via campaigning for change een positieve bijdrage aan de maatschappij te leveren.

Extra brainpower voor verandering

Blyde Benelux focust zich in zowel Nederland als België op bedrijven en organisaties met de missie om positieve impact op de wereld te maken – Ecover, Swapfiets, Natuurmonumenten, Too Good To Go en Paul de Ruiter Architects behoren tot hun klanten. Middels campagnes en pr beoogt het bureau duurzame initiatieven in de schijnwerpers te zetten en positieve verandering te versnellen. Sinds begin dit jaar zijn Sijtie Rensen en Florien Brouwer aangehaakt als Impact Adviseurs. Ze delen hun enthousiasme: “Bij Blyde Benelux combineren we onze ambitie om sociale impact te maken met onze communicatie-vaardigheden. Als Impact Adviseurs dragen we zoveel mogelijk bij aan maatschappelijke verandering. Samen met onze klanten inspireren we op verschillende niveaus – van consument tot politiek – voor het maken van duurzame keuzes en in the end het creëren van een betere wereld.”

 
 Pr als vliegwiel

Na een master Marketing en twee jaar werkervaring als Marketing Consultant gooide Florien het roer om: “Ik heb mijn baan opgezegd en ben op zoek gegaan naar een organisatie waar ik wezenlijk bij kan dragen aan grote maatschappelijke thema’s. Zo kwam ik bij Blyde. Vanaf het eerste moment ben ik geïnspireerd door de mensen, het werk en de missie van het bureau. Als bedrijf ergens voor durven uitkomen, dat spreekt mij erg aan en past ook bij mij.” Sijtie heeft een achtergrond in antropologie en duurzame ontwikkeling. Voor haar rol bij Blyde doorliep ze een management traineeship bij Ormit Talent, waar ze onder andere ervaring opdeed bij Waterschap Hollandse Delta en Eneco. Sijtie: “Ik ben ervan overtuigd dat verhalen niet alleen bewustzijn creëren, maar ook concrete gedragsverandering stimuleren. Daarom stap ik vol enthousiasme in deze nieuwe rol.”

Nynke Geus-van den Broek, medeoprichter van Blyde: “We zijn trots op deze uitbreiding van het team. Beide jonge vrouwen zijn ambitieus, intelligent en vastberaden om positieve impact te maken. Dat gaan ze dan ook zeker doen: samen met onze klanten én op onze eigen projecten zoals Let’s Play Equal en de stichting bBlyde.”

Over Blyde

Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij Blyde. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat het team drijft, doet versnellen en verder laat denken. Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we aan onze missie ‘creating a positive footprint worldwide’. Om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen, bundelen we onze krachten met pionierende impactvolle merken en organisaties. Met positieve impact als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werkt Blyde als één team samen aan een duurzaam resultaat. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be.