Fotocredits: @Alexmotoc

Van één ding zijn wij, als trotse B Corp, overtuigd: de status quo bevragen en ergens voor staan loont. Want, nothing changes if nothing changes. Dit geldt voor de politiek, maar ook zeker voor ondernemers die hun business inzetten als een force for good. Vandaag inspireren we je graag met campagnes voor en door pioniers waarmee we vol trots samenwerken. Nieuwe visies, ambities en oplossingen voor de wereld van morgen. Kernwoorden? Ondernemen, verbinding, innovatie en geestverruimende inspiratie. Wij worden er heel blij van, jij hopelijk ook!

Speak up, act now: kies voor positieve impact en begin vandaag!

The Present film | Become an entrepreneur at heart

Vandaag, op de Dag van de Ondernemer, nodigt The Present ondernemers uit om meer vanuit hun hart te handelen. Juíst in deze ingewikkelde tijd moeten we solidariteit en ‘maatschappelijke winst’ op de eerste plek zetten. ‘Become an entrepreneur at heart’, dat is de boodschap van de indringende campagnefilm van Robert-Jan Glas en Marjolein Aarten. De overeenkomsten tussen mensen staan hierin centraal, niet de verschillen.

Ruim 500 ondernemers roepen collega’s via LinkedIn vandaag op zich aan te sluiten bij de positieve impactbeweging. Bekijk de film hier, laat je ook horen en deel hem met je netwerk!

Abbot Kinney’s | Flip to Yog, Skip the Hurt

Dat een ware voedselrevolutie gaande is en steeds meer mensen kiezen voor plantaardige producten, hoeven we je natuurlijk niet te vertellen. Onze klant Abbot Kinney’s ontving eind augustus een brief van de Nederlandse Zuivel Organisatie; de omschrijving ‘plantaardige yoghurt’ was niet toegestaan op hun website en social kanalen. De brief zette de plantaardige zuivelpioniers aan het denken; hun plantaardige alternatieven voor yoghurt noemen ze voortaan ‘yog’, zonder de ‘hurt’.

Benieuwd naar de campagne? Lees hier meer over Flip to Yog, Skip the Hurt.

The Impact Days | 3 dagen next level inspiratie voor de feestdagen

Dit jaar bereiden we ons voor op een decembermaand die anders is dan we gewend zijn. Daarom brengen The Impact Days die gisteren van start zijn gegaan, op een vernieuwende manier cadeau inspiratie. Doe, uiteraard geheel coronaproof en verspreid door Nederland, gedurende deze drie dagen inspiratie op voor de feestdagen. Steun lokale en innovatieve ondernemers die zich inzetten voor een mooiere en eerlijkere wereld. Dat is pas next level!

Kijk voor het aanbod van alle ondernemers, (gratis) online workshops en talks op https://theimpactdays.nl/.

TEDxAmsterdamWomen | Een digitaal podium voor verbinding


Digitaal half zo leuk? Niet als het aan TEDxAmsterdamWomen ligt. Het ideeënplatform wijkt voor het eerst in tien jaar uit naar een online event. Op 2 december geven acht sprekers, waaronder architecte Afaina de Jong en documentairemaakster Tessa Boerman, een talk vanuit Theater Amsterdam. Met het thema van 2020, courage to connect, wil TEDxAmsterdamWomen nieuw licht schijnen op verbondenheid in de breedste zin van het woord.

Zie de website van TEDxAmsterdamWomen voor meer informatie. Registreren voor de livestream kan hier.

3x inspiratie | Change your perspective

Deze tips zijn wat ons betreft je tijd écht waard en leveren ongetwijfeld verfrissende inzichten:

Lees The Optimist 
| Public relations verandert de focus | leestijd: 5-10 minuten | 
The Optimist interviewde Lorette en Nynke over waarom ze Blyde Benelux oprichtten, hun visie op duurzaamheid en sociale impact én de verantwoordelijkheid die het bedrijfsleven hierin zou moeten pakken. Lees het interview online of in de nieuwste printeditie van The Optimist.

Kijk Tegenlicht 
| Boer van de toekomst (uitzending 11 oktober 2020) | kijktijd: 47 minuten |
Nederland is als tweede landbouwexporteur van de wereld een agrarisch succesverhaal. Maar onze bodem raakt steeds verder uitgeput en de biodiversiteit verschraalt. Het roer moet om. Maar hoe? Welke nieuwe ideeën en technologieën zijn er voor de boer van de toekomst?

Lees of luister De Correspondent 
Ja, het is allemaal de schuld van Shell, KLM en ‘het systeem’. Maar zullen we het nu eens over jou hebben?  leestijd: 10-13 minuten | 
Een beter milieu begint niet bij jezelf: de afgelopen tijd raakte dat motto in de mode in progressieve kringen. De wereld veranderen doe je niet door elkaar vlieg- of vleesschaamte aan te praten, zegt men dan. Rutger Bregman vraagt zich af: wat stellen idealen eigenlijk voor als ze geen offers vergen? Ook te beluisteren als audioverhaal in De Correspondent app of via De Correspondent leest voor.