NEWS
BLYDE KRIJGT ALS EERSTE BENELUX PR-BUREAU B CORP CERTIFICERING
Het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde Blyde is het eerste Benelux pr-bureau met een B Corporation certificering (B Corp). B Corp is een onafhankelijk internationaal keurmerk voor bedrijven die naast winst ook mens, milieu en maatschappij centraal stellen. Bedrijven...
VIJF LESSEN VOOR DE ONDERNEMER DIE ECHT HET VERSCHIL WIL MAKEN
Deze maand vierden onze helden van Net4kids hun 15-jarige bestaan met een interactieve discussieavond in Pakhuis de Zwijger. De NGO presenteerde met trots het resultaat van hun jarenlange inspanning voor de verbinding van Nederlandse bedrijven met...
SYMBID EN BLYDE BENELUX SAMEN VOOR DE ONDERNEMER VAN MORGEN
Bij ondernemerschap en dromen najagen, hoort ook een financiering om de plannen daadwerkelijk tot uitvoering te brengen. Maar durfkapitaal is niet altijd toegankelijk voor ambitieuze ondernemers. PR-bureau Blyde Benelux slaat de handen ineen met aandelen crowdfunding...
ABBOT KINNEY’S EN BLYDE BENELUX SLAAN DE HANDEN INEEN
(h)eerlijk eten en tegelijkertijd de wereld een beetje mooier maken Amsterdam, 28 mei 2019 – Het in Amsterdam gevestigde Abbot Kinney’s is op een missie om van plantaardige zuivel de nieuwe standaard te maken. De pioniers maken betere voedselkeuzes lekkerder en bieden...
BLYDE BENELUX SLAAT HANDEN INEEN MET CHALLENGER BRAND NO ISOLATION
Amsterdam 14 mei 2019 – Noorse tech startup No Isolation gaat een samenwerking aan met pr-bureau Blyde Benelux. No Isolation is in 2015 opgericht om met warme technologie mensen uit hun sociale isolement te halen en eenzaamheid te voorkomen. Na de...
VIJF VRAGEN AAN ONZE KERSVERSE STAGIAIRE LIZZY
1. Je bent een bezige bij: je studeerde in de VS, liep stage bij mediabureau Mindshare en bent ondertussen bezig met je Masterscriptie Communicatiewetenschap. Waarom heb je ervoor gekozen om daarnaast nog een tweede stage te lopen? Tijdens mijn studie en na mijn stage...
BIODIVERSITEITS CAMPAGNE INTRATUIN x BLYDE BENELUX
Intratuin lanceerde afgelopen maand een biodiversiteitcampagne in samenwerking met Naturalis. Intratuin werkte voor deze nationale campagne samen met Blyde Benelux. Het doel van de campagne is het creëren van bewustzijn rondom het onderwerp bij zowel jong als oud....
EVEN VOORSTELLEN: ONZE NIEUWE STAGIAIRE ANNEMIEKE
Annemieke komt ons team de komende 5 maanden versterken. Leer haar in 5 vragen beter kennen: 1. Werken bij een duurzaam pr-bureau, vertel ons meer! Hoe kwam je bij deze keuze? Ik miste in mijn universitaire studie Bestuurs- en Organisatiewetenschap een meer...
EEN NIEUW GEZICHT OP HET SINGEL: BIBI TIMMERMAN
Een nieuw gezicht op het Singel: sinds vorige week is Bibi Timmerman (26) onderdeel van het Blyde-team. Niet geheel onbelangrijk: nét op tijd voor de onze teamtrip. Meet Bibi: Van Man Bijt Hond naar Steenrijk, Straatarm naar een pr-bureau aan het Singel. Hier willen...
ECOVER EN BLYDE SCHUDDEN BELGIE WAKKER MET STATIEGELD STORE
Ruim 3000 bezoekers en meer dan 7000 ingeleverde PET-flessen in drie dagen tijd, een discussiepunt tijdens een vergadering van het Vlaams Parlement, massale media-aandacht: schoonmaakpionier Ecover heeft haar doel bereikt met de tijdelijke ‘Statiegeld Store’. Het merk...
MEET SHANICE, ONZE STAGIAIRE VOOR DE KOMENDE 5 MAANDEN
Dit is Shanice, onze nieuwe collega die voor 5 maanden bij ons komt stagelopen. Onze Giphjes-koningin die de Blyde Instagram binnen 3 weken wist om te toveren tot een groot kleurrijk feest en die de komende tijd onderzoek bij Blyde gaat doen naar de beste manier om...
TEN TRENDLETTER SEPTEMBER 2018 – CRISPR-CAS9
Uitgestorven diersoorten tot leven wekken, kanker in een vroeg stadium detecteren met een doe-het-zelftest, het uiterlijk van onze kinderen zelf samenstellen: een paar van de vele mogelijke toepassingen van het baanbrekende CRISPR-Cas9. Met deze vorm van...
TEN TRENDLETTER MEI 2018 – MIXED REALITY
Vanuit je luie stoel naar Rome reizen, vergaderen in de jungle of de belangrijkste sportwedstrijd van het jaar 360º meebeleven in 3D: in de virtuele wereld kan alles. Virtual en Augmented Reality (VR en AR) kennen we inmiddels, maar Mixed Reality is nog relatief...
BLYDE 3 JAAR! #MIJLPAAL (DEEL 4: ONZE MISSIE)
Mocht je het gemist hebben, it’s Blyde’s 3rd Bday bash! #mijlpaal. Lorette en Nynke laten het achterste van hun tong zien in een vierdelige serie. We zijn alweer bij de laatste vraag gekomen. Die missie van jullie, dat is toch wel de USP van Blyde, zowel in Nederland...
BLYDE BESTAAT 3 JAAR! #MIJLPAAL (DEEL 3: fuck-up)
Whoop whoop, Blyde = 3 jaar! Een bijzondere mijlpaal waar we maar al te trots op zijn. Tijd om Lorette en Nynke eens flink aan de tand te voelen over de afgelopen 3 jaar. Wat is hun succesformule, hoe jagen ze de missie achterna, wat zijn de hoogtepunten? En omdat het...
BLYDE BESTAAT 3 JAAR! #MIJLPAAL (DEEL 2)
Blyde 3 jaar! Een bijzondere mijlpaal waar we maar al te trots op zijn. Tijd om Lorette en Nynke eens flink aan de tand te voelen over de afgelopen 3 jaar. In een vierdelige serie vertellen zij je elke woensdag over de hoogtepunten, fuck-ups en – natuurlijk – hoe zij...
BLYDE BESTAAT 3 JAAR! #MIJLPAAL (DEEL 1)
Whoop whoop! Blyde = 3 jaar #mijlpaal. Tijd om Lorette & Nynke flink aan de tand te voelen over de afgelopen 3 jaar. Er kan in 3 jaar namelijk veel gebeuren. In een vierdelige serie vertellen zij je elke woensdag over de hoogtepunten, fuck-ups en – natuurlijk –...
KEURMERKORGANISATIE B LAB EUROPE HOUDT TOP IN AMSTERDAM
Team Blyde geïnspireerd door spraakmakende B Corps B what? B Corp. Voor alle duurzame en sociale koplopers heeft B Lab Europe een keurmerk opgericht. De bedrijven die voor het keurmerk in aanmerking komen moeten vooral niet verward worden met...
THE FUTURE IS NOW, VAN HERSENCHIPS TOT GRONDSTOF UIT DE RUIMTE
Over twintig jaar hebben al onze kinderen een hersenchip, worden mensen 300 jaar oud en halen we onze grondstoffen uit de ruimte. Nonsens? Niet volgens trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk. Bij de Connected Lounge on Tour van Tele2 en de Ondernemer nam hij...
NET4KIDS & BLYDE BENELUX SLAAN HANDEN INEEN VOOR NEXT GENERATION
Ruim 120 miljoen kids in de wereld kunnen niet naar school. Deze kinderen verdienen een eerlijke kans om zich te ontwikkelen en hun dromen waar te maken. Daarom slaat pr-bureau Blyde Benelux de handen ineen met Net4Kids, een non-profit organisatie die samen met...