(h)eerlijk eten en tegelijkertijd de wereld een beetje mooier maken

Amsterdam, 28 mei 2019 – Het in Amsterdam gevestigde Abbot Kinney’s is op een missie om van plantaardige zuivel de nieuwe standaard te maken. De pioniers maken betere voedselkeuzes lekkerder en bieden plant-based alternatieven zoals zuivelvrije yoghurt en ijs op basis van kokosmelk of amandelen. Hét bewijs dat je niet hoeft in te leveren op smaak of kwaliteit als je bewuste keuzes maakt. Pr-bureau Blyde Benelux slaat de handen ineen met Abbot Kinney’s met als doel het voor consumenten makkelijker en aantrekkelijker te maken om dagelijks het verschil te maken. De samenwerking start met de lancering van de Almond Frostick, het eerste biologische plantaardige ijsje op basis van amandelen. Met de hashtag #stickupforyourplanet roept Abbot Kinney’s deze zomer op tot een revolutie die in lijn is met de missie van Blyde Benelux: creating a positive footprint worldwide.

Plant-based revolutie ontketenen

Plantaardig leven is dé sleutel tot het keren van het klimaat-tij. Als iedereen een plantaardig dieet zou volgen, zou de voedselindustrie gerelateerde uitstoot dalen met 70%. Tegelijkertijd is bewuste keuzes maken op het gebied van duurzaam en (h)eerlijk eten is voor consumenten lang niet altijd even makkelijk. Jimme Slippens, oprichter van Abbot Kinney’s, is ervan overtuigd dat lekker en verantwoord genieten heel goed samengaan: “Er is maar één ding waar we bij Abbot Kinney’s meer van houden dan ijs en dat is onze wereld. Tuurlijk, je verbetert de wereld niet door een plantaardig ijsje te eten. Maar je kunt wél iets goeds door voor de planeet door geregeld te kiezen voor een alternatief voor zuivel en na te denken over wat je nog meer kunt doen.” Vorig bracht Abbot Kinney’s de succesvolle Coco Frostick op basis van kokosmelk op de markt. Een ongekend succes: in totaal gingen daar in 2018 ruim 80.000 van over de toonbank in 12 verschillende landen. “Deze zomer lanceren we de Almond Frostick en roepen we mensen op vaker te kiezen voor plantaardig en uit te dragen hoe je dagelijks het verschil maakt zonder in te leveren op smaak of kwaliteit.  Het is onze missie om dit jaar minimaal 250.000 mensen te laten aansluiten bij de #stickupforyourplanet beweging,” aldus Jimme.

Transitie lekker en leuk maken

Nynke Geus-Van den Broek, managing director van Blyde Benelux: “We zijn trots dat we, in samenwerking met Abbot Kinney’s, een belangrijke stap kunnen zetten in de transitie van ons voedselsysteem naar een duurzaam model. Abbot Kinney’s kenden we natuurlijk al van de lekkere zuivelvrije yoghurt op basis van kokosmelk en amandelen en het schepijs. Dat er inmiddels ook twee ijsjes op een stokje in het assortiment zitten, maakt dat de impact alleen maar toeneemt. We staan vierkant achter de boodschap dat je, door dagelijks kleine wijzigingen in je eetpatroon door te voeren, al een groot verschil kunt maken. Die optimistische benadering past ook helemaal bij het DNA van ons bureau: het maakt niet uit waar je begint, áls je maar iets doet door kleine, dagelijkse gewoontes onder de loep te nemen.”