Tijd voor weer een nieuwe dosis positief nieuws! Na deze moeilijke periode geloven we in een bloeiende toekomst samen met onze klanten. Zo lanceerden we voor Ecover het duurzame fonds ‘Fertilize the Future’, vanaf deze week kun je groene taxiritjes boeken door Vandebron, onze duurzame Limited Edition mondkapjes zijn uitverkocht, we werden geïnterviewd door Management Team over onze B Corp Certificering samen met collega B Corps Auping en WeTransfer én Happy Caravan ging van start met hun online lessen. Daarnaast delen we een mooie video van The Present met een belangrijke boodschap. Raise your voice in solidarity!

Lees je mee? Happy Sunny Day!

DUURZAME MONDKAPJES | Ruim vijf miljoen mensen bereikt met belangrijke boodschap #positivefootprint

Duurzame mondkapjes met een missie; onze Limited Edition is sold out. We hebben 5.481.929 mensen bereikt, aandacht gekregen in MetroBedrockWomen’s Health en Trouw, werk gecreëerd voor de helden bij Makers Unite en meerdere ‘groene’ gesprekken gestart in het OV. Dank aan ons netwerk om samen met ons deze belangrijke boodschappen uit te dragen!

UBER GREEN | Groen op pad in eigen stad

Begin deze week introduceerde onze klant VandeBron samen met Uber de mogelijkheid om volledig ‘groene’ ritten te maken met Uber Green. Dit maakt het voor gebruikers mogelijk om met een druk op de knop een elektrische taxirit te boeken. Nederland is het eerste land waar Uber Green landelijk wordt uitgerold. “We zijn blij dat in de taxiwereld, net als in de energiesector, een belangrijke transitie in gang is gezet”, aldus Fardau van der Galiën, hoofd van elektrische mobiliteit bij Vandebron. Ben jij klaar voor je eerste groene ritje?

BRIEF AAN MINISTER KAAG | Een serieus probleem vraagt om een serieuze aanpak
 
Initiatiefnemer Tony’s Chocolonely stuurde samen met 49 andere Nederlandse bedrijven – waaronder Blyde Benelux – vandaag een brief aan minister Sigrid Kaag. In deze brief spreken wij als bedrijven onze steun uit voor een wettelijk kader voor due diligence dat zorgt voor meer transparantie en gelijkheid in de cacaoketen. Wij zijn ervan overtuigd dat bedrijven hun negatieve impact op de mensenrechten en het milieu serieus moeten aanpakken. Er is meer wetgeving nodig! Meer informatie? Kijk hier!

CLEAN WORLD REVOLUTION | Ecover lanceert fonds voor duurzame projecten
 
 Terwijl veel bedrijven moeite hebben gehad om het hoofd boven water te houden tijdens de pandemie, steeg de verkoop van schoonmaakproducten tijdens de coronacrisis. Ecover, producent van ecologische schoonmaakmiddelen en tevens al jaren onze klant, gaat deze meerverkoop nu inzetten om duurzame start-ups en de ecopioniers van morgen een duwtje in de rug te geven. Het merk investeert ruim 500.000 euro in een fonds waar bedrijven en organisaties met innovatieve oplossingen voor de klimaatproblematiek een beroep op kunnen doen. Oftewel: Fertilizing the Future. Op deze manier wil Ecover initiatiefnemers aanmoedigen bij te dragen aan haar ‘Clean World revolutie’ en ervoor zorgen dat duurzame ideeën en businessplannen niet verloren gaan als resultaat van de huidige crisis. Tot en met 31 augustus kunnen eco warriers zich aanmelden. Meer details en info vind je hier.

In dit interview met Tom Domen, Global Innovation Manager bij Ecover, lees je meer over de visie van Ecover.

B CORP ON A ROLL | Using business as a force for good

Ben je ook benieuwd wat wij gemeen hebben met de 100-jaar oude beddenfabrikant Auping en snelgroeiend techbedrijf WeTransfer? Lees het interview met onze collega Nynke over het hoe en waarom van de B Corp certificering. Te gek om te zien dat de B Corp community steeds groter wordt en steeds meer mensen hun bed uit komen om hun ‘business as a force for good’ in te zetten. Wil jij ook graag je producten het liefst bestellen bij B Corp, maar weet je niet hoe? Niet getreurd, afgelopen week lanceerde bol.com een speciale pagina waar enkel producten van B Corps te vinden zijn. Vanaf nu is een cadeautje kopen een eitje!

HAPPY CARAVAN |  Online school
 
Door de coronacrisis konden de helden van Happy Caravan hun scholen in de vluchtelingenkampen in Griekenland niet langer openhouden, maar dit hield ze uiteraard niet tegen om nieuwe plannen te bedenken om les te blijven geven. De afgelopen weken hebben ze met succes een eigen online school opgezet. Via Zoom wordt er les gegeven door docenten. Het doel is om deze online school te blijven runnen, ook als de scholen in het kamp weer open gaan. Op deze manier kunnen de kinderen altijd onderwijs volgen ondanks de grenzen van COVID-19 of registratie. En weet je wat het leukste is? Ook jij kan helpen; kies een vak, maak een video en upload hem hier! #stayinschool

RAISE YOUR VOICE IN SOLIDARITY | Wereldvluchtelingendag
 
Afgelopen zaterdag was het Wereldvluchtelingendag. Om hier bij stil te staan maakte BrightVibes een video over de #WEnotME oproep van The Present Movement. De campagne benadrukt onze overtuiging dat solidariteit geen grenzen kent. WE, not me. Het is een simpele maar sterke boodschap over het belang van solidariteit richting onze medemens. Want: de wereld is van ons allemaal. #WEnotME is een groeiende beweging van mensen die geloven in een inclusieve en solidaire samenleving.

Wil je The Present Movement helpen deze boodschap te verspreiden en een bijdrage leveren aan de campagne? Maak een statement en bestel ook zo’n fijn WEnotME shirt! De opbrengst wordt direct gedoneerd aan initiatieven rondom nieuwkomers en vluchtelingen.