NO ISOLATION – KOMP
Wat wij hebben gedaan
KOMP doorbreekt sociaal isolement ouderen
De Noorste tech-startup No Isolation, opgericht in oktober 2015, heeft de missie om mensen uit hun sociale isolement te halen en eenzaamheid te voorkomen. Het bedrijf verwezenlijkt deze missie door communicatiemiddelen te ontwikkelen die volledig zijn aangepast aan de behoefte en wensen van kwetsbare doelgroepen. De tech-startup heeft twee producten ontwikkeld. De AV1 (gelanceerd in 2016), ontwikkeld voor kinderen en jongeren die langdurig ziek zijn, is een telepresence-robot die in het klaslokaal en daarbuiten werkt als de ogen, oren en stem van het kind. Het tweede product is KOMP, een beeldscherm met slechts één knop, ontwikkeld voor ouderen die geen digitale vaardigheden kunnen of willen aanleren. Met dit beeldscherm kunnen ouderen berichten, foto’s en videogesprekken ontvangen. KOMP helpt ouderen betrokken te blijven in het familieleven en zich daardoor minder eenzaam te voelen.
Voor de launch van KOMP in Nederland klopte No Isolation bij Blyde aan. Het doel? Het vergroten van naamsbekendheid van No Isolation als ‘bedrijf op een missie’ en de lancering van KOMP als nieuw product om ouderen uit hun sociaal isolement te helpen.
Aanpak Blyde
User case neerzetten (Video , scherpe Q&A + factsheet toegespitst op de Nederlandse markt. Pre-launch reviews (test het met je vader/moeder/opa/oma), corporate– lifestyle- en tech launch, one on ones met oprichters. Resultaat: gestapeld bereik – 14,5 miljoen, mediawaarde – 110K. Publicaties in Linda, Telegraaf, Business Insider, FD, RTLnieuws, Bright, Plus Online, Emerce en Bright. Campagnegrootte – M.
Sustainable Development Goals (SDG’s)
10. Ongelijkheid verminderen
Ook moet er een einde komen aan discriminerende wetten en praktijken die ongelijkheid alleen maar groter maken. Iedereen moet gelijke kansen hebben en betrokken worden bij alle sociale, economische en politieke aspecten van de maatschappij.
