Amsterdam 14 mei 2019 – Noorse tech startup No Isolation gaat een samenwerking aan met pr-bureau Blyde Benelux. No Isolation is in 2015 opgericht om met warme technologie mensen uit hun sociale isolement te halen en eenzaamheid te voorkomen. Na de succesvolle lancering van de tele-presence robot AV1 die in het klaslokaal werkt als de ogen, oren en stem van het kind dat door ziekte niet fysiek aanwezig kan zijn, lanceren zij vandaag de KOMP in Nederland. Een beeldscherm met één knop die ouderen in staat stelt om op eenvoudige manier contact te hebben met hun familie. KOMP is ontwikkeld voor ouderen die moeite hebben om nieuwe digitale vaardigheden aan te leren. Daardoor profiteren ze niet van de digitale communicatie die er plaatsvindt tussen familieleden en ontstaat het risico dat ze in een sociaal isolement raken. No Isolation zocht een pr-bureau dat naadloos aansluit bij hun visie op ondernemen en koos daarom voor Blyde Benelux. Een pr-bureau met een sterke sociale positionering en de missie ‘creating a positive footprint worldwide’.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Blyde is aankomende periode verantwoordelijk voor de lancering van KOMP en de ontwikkeling en implementatie van de pr- en communicatiestrategie. Het doel van de strategie is Nederland kennis te laten maken met KOMP. De focus ligt hierbij op bewustwording rondom het eenzaamheidsprobleem onder ouderen en hoe technologie dit kan oplossen. “Met de producten van No Isolation willen we een kwetsbare groep weer betrekken bij het dagelijkse leven”, aldus Margarida van Wijk (head of Partnerships). “Voor dit pr traject hebben we gekozen voor Blyde. Een partner die onze ideeën over maatschappelijk verantwoord ondernemen deelt en die zowel sterk is in traditionele pr als in de nieuwe media kanalen”. De missie van No Isolation sluit naadloos bij Blyde aan. “We vinden het fantastisch om samen te werken met een inspirerend bedrijf zoals No Isolation. Eenzaamheid voorkomen en kwetsbare mensen uit hun sociale isolement halen is een geweldige missie. Bij Blyde streven we ernaar het verschil te maken, samen met onze klanten. Teamwork met een gemeenschappelijk doel; een positief effect op de omgeving teweeg brengen. Om die reden zagen wij dan ook direct een match met het Noorse No Isolation.” aldus Jeanne Kortenoever pr-adviseur bij Blyde.
Zie hier de KOMP in actie in een video die wij samen met No Isolation maakten.
Meer zien van Blyde? Volg ons op Instagram, Facebook en LinkedIn! Of lees verder op onze nieuwspagina.
Recente reacties