Bij ondernemerschap en dromen najagen, hoort ook een financiering om de plannen daadwerkelijk tot uitvoering te brengen. Maar durfkapitaal is niet altijd toegankelijk voor ambitieuze ondernemers. PR-bureau Blyde Benelux slaat de handen ineen met aandelen crowdfunding platform Symbid, dat ondernemerschap ondersteunt door financiering te funden en start- en scale-ups vervolgens te begeleiden. Blyde Benelux en Symbid trekken samen op met als doel potentiële klanten en investeerders kennis te laten maken met kansrijke projecten uit de keuken van Symbid. Vorige week lanceerden de twee hun eerste gezamenlijke case, social enterprise Rural Spark, dat geheel in lijn is met de duurzame missie van Blyde: ‘creating a positive footprint worldwide’.
Ondernemers zijn de helden van morgen
Symbid, onlangs overgenomen door Ilfa Group, heeft inmiddels meer dan 215 ondernemers aan financiering geholpen door de uitgifte van aandelen. Dit komt neer op funding van ruim 30 miljoen euro. In de samenwerking is Blyde verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van een pr- en communicatiestrategie van een reeks Symbid-projecten, met als doel de naamsbekendheid en impact te vergroten en crowdfunding te boosten. De founders van Symbid, Maarten van der Sanden, Jeroen Bontje en Robin Slakhorst, en de directie van Blyde, Lorette der Kinderen en Nynke Geus – van den Broek, vinden elkaar in hun gedeelde visie om vanuit ondernemerschap een positieve bijdrage te leveren en ruim baan te maken voor innovatie.
Podium om dromen waar te maken
Lorette der Kinderen, managing director van Blyde: “De ruggengraat van de economie van morgen wordt gevormd door ondernemers die vandaag de dag anders durven zijn. Deze visionairs werken dag en nacht aan ideeën die bepalen hoe de wereld van morgen er uitziet. Ondernemers zitten altijd bomvol ideeën om hun product of bedrijf nog beter, mooier en aantrekkelijker te maken voor klanten en investeerders. Bloed, zweet en tranen zitten in de start- of scale-up en dan is het tijd om het brede publiek kennis te laten maken met dat gouden idee. Maar hoe pak je dit eigenlijk slim aan? Wij helpen een select aantal Symbid-ondernemers om mediagenieke campagnes op te zetten en ze op die manier het podium te geven dat ze verdienen.”
Lees hier de blog die we samen met Symbid schreven over de zin en onzin van PR.
Lees ook: Abbot Kinney's en Blyde Benelux slaan de handen ineen
Meer zien van Blyde? Volg ons op Instagram, Facebook en LinkedIn!
Recente reacties