Amsterdam, 16 januari 2024 | B Corp campagne- en pr-bureau Blyde Benelux breidt uit. Cathelijn de Reede (40) voegt zich bij het 10-koppige team als Impact Creative. Blyde richt zich op prangende vraagstukken met betrekking tot duurzaamheid voor merken en organisaties die de wereld motiveren om positieve verandering door te voeren. Vanuit Nederland en België werkt het bureau onder meer voor Natuurmonumenten, Too Good To Go, Ecover, Vandebron en Swapfiets.

Impact als rode draad

Cathelijn heeft 16 jaar ervaring op het snijvlak van creatie en impact. Voordat ze acht jaar geleden als freelancer aan de slag ging, werkte ze als creatief bij onder andere Containr Affairs, Trendsactive en Blend Magazine. In Azië deed ze waardevolle ervaring op bij MTV Exit, een multimediacampagne gericht op bewustwording over en preventie van mensenhandel en exploitatie. Recent zette ze zich in voor (eigen) maatschappelijke initiatieven als Buurtbankjes, ROEF en De Buurtcamping. Cathelijn is reeds een goede bekende van Blyde. Ze werkte onder meer aan opdrachten voor Bolsius en Swapfiets en lanceerde de beterschapscampagne met Natuurmonumenten. De Reede: “Als Impact Creative bij Blyde zet ik me in voor positieve verandering. Er zijn zoveel urgente, duurzaamheids- en maatschappelijke vraagstukken om ons in vast te bijten. Ik hoop veel waardevolle campagnes en belevingen te creëren die een positieve gedragsverandering bewerkstelligen én een glimlach op het gezicht toveren.”

Campaigning for change
Als B Corp campagne- en pr-bureau maakt Blyde Benelux al negen jaar impact in Nederland en België. Het is de missie van het bureau om positieve verandering teweeg te brengen. Nynke van den Broek, mede-oprichter Blyde: “De duurzame keuze maken is niet altijd makkelijk, maar tegen een achtergrond van klimaatverandering en groeiende ongelijkheid wel noodzakelijk. Wij helpen organisaties navigeren naar een evenwichtige en rechtvaardige toekomst aan de hand van ‘campaigning for change’. En daar kunnen we Cathelijns ervaring en creativiteit goed bij gebruiken!” Klanten komen uit diverse sectoren – van de voedselindustrie en de energiesector tot mobiliteit en architectuur. Ook zet Blyde zich in voor non-profits Net4Kids en The Present en hebben ze een eigen stichting, bBlyde. Het bureau is onderdeel van Fossiel No Dealen lanceerde afgelopen jaar in samenwerking met andere B Corps ‘Let’s Play Equal’, een teamspel om op aansprekende én confronterende wijze meer diversiteit en inclusie op de werkvloer te bewerkstelligen.

Over Blyde
Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij Blyde. Noem het impact, noem het duurzaamheid – dat is wat het team drijft, doet versnellen en verder laat denken. Vanuit Amsterdam en Antwerpen werken we aan onze missie ‘creating a positive footprint worldwide’. Om de transitie naar een duurzame en sociale economie te versnellen, bundelen we onze krachten met pionierende impactvolle merken en organisaties. Met positieve impact als vertrekpunt en humor, ambitie en optimisme als belangrijke pijlers, werkt Blyde als één team samen aan een duurzaam resultaat. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be.