Het team van Blyde Benelux is uitgebreid met een nieuw talent. Emma Kraanen (1989) is net gestart als pr-adviseur bij Blyde Amsterdam. Binnen deze creatieve functie adviseert en ondersteunt zij merken en organisaties die het verschil maken in hun sector of deze ambitie hebben. Van het organiseren van een leadership event voor duurzame vloerenspecialist Tarkett tot actievoeren tegen de wegwerpcultuur met Ecover. Ze helpt Albert Heijn in de kijker te spelen met hun verse assortiment en vergroot de welverdiende spotlights op het ecologische schoonmaakmerk method.

Creatieve wereldverbeteraar in de dop
Voordat Emma aanschoof in de kantoorjungle op het Singel was ze te vinden aan de overkant van het IJ. Voor EYE Filmmuseum onderhield ze de Corporate Partnerships. Op fijnzinnige wijze en met flair overtuigde ze Nederlandse en internationale corporates van het belang van de filmkunst – zowel in persoon als in schrift. Haar overredingskracht en gevoel voor taal zullen haar in haar nieuwe rol goed van pas komen. Ze besloot de sponsorwereld voor pr-land te verruilen om haar talent voor creativiteit en taal beter tot hun recht te laten komen. Maar naar een groot commercieel bureau was ze niet opzoek. Emma: “Blyde Benelux is een klein professioneel team met gevoel voor humor. Bovendien incorporeert ze een positieve impact in haar strategie. Niet als tegenhanger van conversie en omzet maar als de standaard. Ik ben reuzeblij dat ik me tot dit team mag rekenen en op die manier bovendien mijn steentje bijdraag aan een betere toekomst.”

Wat niemand nog wist
Wat Blyde over Emma te weten kwam in haar eerst twee weken? Dat ze een jaar in Bangkok woonde, animator was bij Club Med en in vloeiend Frans verdwaalde toeristen de weg wijst. Dat belooft spicy lanceringen en uitbundige persberichten. Wellicht niet geheel toevallig is dit het derde teammember met een juridische achtergrond. Wanneer taal en organisatie je na aan het hart liggen en de advocatuur toch te stijf blijkt, lijkt een pr-bureau uitkomst te bieden.